vrijdag 29 juli 2016

Het paradijs bestaat echt!!



Als we op onze navigatie kijken blijkt dat de volgende camping maar 45 km. verderop is.
Dus heel relaxt en met slakkengang ronden we de zuidpunt van Sardinië.
Om ongeveer 10.00 uur zijn we op het schiereiland bij de plaats Sant'Antioco en stoppen we voor de koffie. Tevens vragen we aan de mevrouw achter de bar waar hier ergens de camping is.
Ze legt ons uit dat dat ongeveer 20 minuten rijden is en dat het aan de andere kant van het eiland is en dat het er vooral heel erg mooi is. Een Eldorado lacht ze.
We bedanken haar voor de info en het gebruik van Wifi en gaan weer op pad.
Via een hele smalle weg komen we aan de andere kant van het schiereiland bij de baai Cala Sapone,
waar tevens de ingang is van de camping. En ja hoor, soms kun je je ogen niet geloven, het paradijs bestaat echt. Wat een schitterende locatie met een eigen zwembad, bar, restaurant en een lichte vorm van Animatie, dus voor ons na een paar dagen behelpen nu weer een schot in de roos.
Het is een beetje prijzig maar beter duur als niet te koop luidt mijn spreekwoord. We worden zeer vriendelijk ontvangen en mogen eerst zelf een plekje uitzoeken. Dat hebben we al snel gevonden en de komende vier dagen zijn wij onder de pannen!!

Dag 20

Vanmorgen ben ik vroeg uit de veren. Vandaag wil ik graag de blog plaatsen.
Er is nog wat werk te doen; nog wat tekst te schrijven en foto’s uit te zoeken en daarna alles keurig samenstellen en publiceren.
Uiteraard heb ik daarvoor een goede Wi-Fi verbinding nodig.

Bij aankomst gisteren kregen we bij de receptie een reclame folder dat we op het terrein een internet verbinding kunnen kopen voor een of meerdere dagen. Na alles te hebben geïnstalleerd gaan we een praatje maken met de jongen die voor de juiste inlogcode en het password verantwoordelijk is.
We kopen voor 4 dagen, testen de verbinding en die lijkt goed te gaan. We proberen de blog samen te stellen.
Maar dan hapert al snel de verbinding. We hebben even verbinding en dan weer niet, Ik ga terug naar de jongen en het lukt om de verbinding te herstellen maar top is het nog niet.
Als we een van de twee blogs hebben geplaatst gaat het echt mis, de verbinding is nu helemaal weg.
Weer terug naar mijn vriend de internetman. Die kijkt mij vragend aan en ik zeg connection problem 
Ooh, I call My boss zegt hij, moment please.  Dat telefoontje duurde maar liefst een uur en een kwartier en mijn vriend de internetman begon met de minuut meer te zweten en maakte hopeloze gebaren. Server finito komt er op een gegeven moment uit zijn mond. Ancora moment please en kijkt mij weer hulpeloos aan. I am farmer zegt hij, not internet en nog meer zweetdruppels lopen langs zijn gezicht.
Dan krijgt mijn laptop de schuld, die is te traag en hij knoeit intussen aan zowat al mijn instellingen.
Ik hou mijn hart vast, zeker nu ik weet dat hij eigenlijk boer is, straks ligt mijn laptop ook plat.
Eindelijk hebben we weer “connection”. Blij kijkt hij mij aan en steekt een duim op. Het was dit keer bloed, zweet en tears!!

                                                        Foto's van het PARADIJS


Geen opmerkingen:

Een reactie posten